2012. január 24., kedd

2012.01.24. Néhány gondolat ....






Szépen nőnek a kicsik nagyon elégedett vagyok velük ! Ma úgy éreztem írnom kéne pár sort a kiskutya vásárlással kapcsolatban. Mi nem tudjuk felvenni a versenyt azokkal a ,,tenyésztőkkel" és hozzá teszem NEM is akarjuk akik folyamatosan tudnak kiskutyát adni !!! Nyilván nekik nem az a cél hogy minőségi és jó idegrendszerű kutyát tenyésszenek gondosan szelektálva, hanem hogy minél előbb túladjanak rajta ! Persze egy laikus jövendőbeli gazdának én mondhatom hogy nálunk miért nem úgy van mint máshol . Már elegem van a sok magyarázkodásból. Én megértem azt is nem mindegy mennyibe kerül az új családtag. Azt viszont senki nem gondolja végig hogy 10-15 évre vesz társat maga mellé!!!! Néha a kevés sokkal többe kerül!!!Sokszor hívnak fel és végül másnál kötnek ki de aztán jönnek a telefonok tanácsért ,etetéssel ,allergiával és minden mással kapcsolatban.  Kérdem én ha jó helyről vették a kutyát akkor én mit segítsek?? Hiszen ott kéne választ kapniuk minden kérdésükre !!!! A sajnálatból kiskutyát veszünk-re pedig annyit tudnék írni hogy amíg a rosszul tartott piciket hazaviszik addig mindig lesznek kutyagyárosok mert nekik megéri!!!! A felnőtt állatok pedig szenvednek egy életen át!!!Aki becsületesen oltat, etet és tart kutyát arról nem is beszélek hogy kiállításokra jár annak ez NEM üzlet hanem egy hobbi .Itt csak magunkról tudok beszélni mert nálunk így van !!!!!! Persze a tenyésztők sem istenek és a genetikát mi sem tudjuk előre de azon vagyunk azon dolgozunk hogy boldog és kiegyensúlyozott igazi hű társat adjunk át akivel gond nélkül  lehet élni !!!!! Remélem legalább egy kicsit elgondolkodik az aki ezt a pár sort elolvassa :-)
Annyit még hogy nem csak addig kell kedveskedni a tenyésztőnek  míg elviszik a kölyköt hanem utána is ha tanácsot segítséget kell adni! Nem mástól várni a megoldást !!!  Mert sajnos erre is volt már példa . Aki nem tudja annak azért végszóként leírnám hogy az Aranykoszorús Mestertenyésztői cím nem jár akárkinek !!!!!! Az kapja aki 12 különböző alomból 12 győztes kutyát tenyészt!!!! Ez bizony hosszú évek kitartó munkájáért jár rengeteg önfeláldozással és kiadással! Én büszke vagyok arra hogy ezt a címet mi elértük !!!!!!!
                                                                                     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése